Åter i Oslo

Okej, this is what's up.
 
Flyttade till Oslo idag. Började lifta igår men det var rekordsvårt, folk ville kanske inte bromsa i halkan eller så såg jag ut att va på rymmen i min rosa ungdomsjacka. Åkte först med en rolig man ända till Kristinehamn som vägrade gå med på att jag var 26, sen tog det stopp. Stod ute i kylan i minst en halvtimme, kom vidare två mil och åkte slutligen med en norrman som skulle precis över norska gränsen och parkera för natten. Nästa chaufför skulle dyka upp vid tretiden. Fick ha lastbilen helt för mig själv i några timmar. Läste och sov och när jag vaknade var den nya killen redan on the road.
 
Kom till Strömmen och klockan var inte mer än sex på morgonen. Till slut kom jag in till stan och blev insläppt av en av mina nya roomies. Lägenheten är fan-tas-tisk. Allt är fräscht och mysigt och jag sover uppe på ett loft. Har rummet i en månad innan jag måste bestämma ifall jag stannar eller drar, allt beror på ifall jag hittar jobb.
 
Var på intervju imorse på min gamla parkeringsvakts-arbetsplats. Min gamla skiftledare hade visst bara skrutit om mig och det kändes bra i hjärtat som när någon har med sig vetebröd. Var dock ärlig och sa att jag inte visste hur länge jag stannar så under eftermiddagen fick jag ett mail om att dom väntar lite då deras behov av tillkallningsvikarier inte är så stort.
 
Har spenderat den senaste veckan med att söka en rejäl drös jobb och jag hoppas verkligen att jag får tag på något snart. Har dock så låga månadskostnader att jag inte behöver jobba så vansinnigt mycket för att gå runt, är egentligen inte så orolig. Imorgon blir det lek med Samir, vi bor tydligen skitnära varandra.
 
 

Kommentera här: