Marin reunion och källarfynd

I onsdags träffade jag en gammal kurskamrat från sjövärnskårens sommarskola. Vi och fem andra hade några reunions efteråt men nu har vi inte setts på nästan sju år. Kan icke fatta att det gått så lång tid sen sist. Vi gick hur som helst och fikade för att sen kolla på Tom Hanks nya "inferno". Så kul att ses, både hon och jag jobbade som instruktörer men på helt skilda håll efter vi sågs sist och vi hann även gå igenom en massa gamla minnen från Kungsholmen. Sen tog vi några förfärliga selfies i biosalongen och slutligen körde jag henne hem i regnet medan vi pratade om snygga kursledare och medeltidslajv.
 
Hittade en bild på oss båda från sommarskolan 2008, sjukligt nostaligiskt att kolla igenom 
 
Igår var det fullt upp vid datorn hela dagen så by the time jag skulle gå och lägga mig blev jag vanvettigt rastlös. Bestämde mig för att dra ut och springa. Sagt och gjort, blev typ två kilometer och en massa styrketräning. Väl hemma igen fick jag för mig att gå ner i källaren och väl där hittade jag en stor låda med mitt namn på. Visade sig vara en massa studentpresenter jag inte sett sen dess och dessutom alla halsband vi fick hängda runt halsen. Så fin avslutning på dagen ändå.
 

Kommentera här: