Kärlek och medmänsklighet

Jag måste säg att jag vaknade desto gladare idag än de senaste morgnarna. Lite för att det inte regnade när jag cyklade med Micko, lite för att jag lyssnade på rammsteins mein land när jag plattade håret, men mest för att det enda jag mött på internet idag är kärlek. Någon länkade en sida på fejjan med trettio bilder på människor som bryr sig om andra, följt av några killar jag hittade med "krossa patriarkatet" som omslagsbild. Direkt efter går jag in på twitter och det första jag får syn på är en kille som skrivit "Att MÄN inte klarar av att kampen för jämställdhet är på kvinnornas sida är ett jämställdhetsproblem". Sånt gör mig riktigt glad och ger mig hopp.
 
 
 
 
 
 
 
1 Mathias&Rebecca:

skriven

Vilka underbara bilder! Blir helt rörd! :) Ha en underbar dag! :)

Kommentera här: