Gamla översminkade godingar

Jag älskar att gå genom gamla kort. Eftersom min dator kraschade för sex år sen och alla bilder från samma tid och tre år tillbaka försvann blir jag barnsligt upprymd när jag får tag på foton som andra tagit eller när jag bläddrar genom album med framkallade bilder här hemma. Vår alltiallo-maskin till scannare vägrar samarbeta med datorn, så jag satt istället för ett par kvällar sen och fotade fotona. Tänkte att jag skulle dela med mig av det goda.. och det mindre goda.
 
Miniformat
Har mestadels bara från kalas, särskilt där jag står och dreglar över "Jeny"-tårtan
 
Haha åh.. jag och Linnea med våra svinsnygga hemmagjorda tröjor från typ 2004
 
 Vad som was going on med min frisyr är till denna dag fortfarande mycket oklart
 
Kunde jag göra det med obvious att det var jag själv som klippte mitt hår? What's with that liksom. Halva luggen lång, det ser ut som att jag hade nån typ av skinhead-girl-sidecut och resten klippt och ovårdat till att bara böja sig över till ett tafatt försök att täcka halva pannan

 Än en gång ställer jag mig mycket skeptisk till valet av frisyr - eller frånvaron av frisyr
 
Tycker nästan det krävs någon typ av förklaring. Vi var några brudar från klassen som skulle skriva en del av en en bok som skickades mellan några skolor till att bli en fulländad story. Vi träffades hos mig, gjorde allt förutom att skriva vilket slutade med att vi klädde ut oss till popare, värav posen och två stjärnor vid mitt högra öga, och stack till stan. Det slutade även med att jag ensam fick skriva vår skolas del, vilket vi fick credit genom att fel halva av klassens lista råkades skickas iväg som författare att pryda bokens omslag.. inte bittert
 
Kreativt användningsområde för barbiedockan med röd tuppkam och allt. Klottrade även ner alla väggar i rummet innan det tapetserades om. Skrev alla band jag gillade och även Cradle of filths logga över sängen
 
Och här har vi den ja
 
Haha bilden alltså.. togs när jag och Natha var hos mormor i tomt hus. Vi drog in till byn efter detta och hälsade på nån tjej med sitt rum i källaren och som jag inte har någon aning om hur jag kände, om jag ens gjorde det
 
Kalas igen, och med min gamla trotjänare till mp3-spelare. Den fanns vid min sida tills batterilocket försvann, hold-knappen slutat funka, displayen visade streck, saker kommit innanför glaset och knapparna börjat ge vika
 
Grisen som minigris
 
Här har vi tiden innan håret färgats, och innan byxorna revs sönder i skolskåpet då nyckeln satt i skåpet och kedjan i byxorna då jag rycktes bakåt, en mycket fin historia jag nämnt tidigare
 
Släktkalas med twister i brors rum tillsammans med de släktingar som låg på golvet vid bildtagandet

Kommentera här: