Runtresa i Italien

Sitter just nu på ett internetcafe i byn Corniglia längs Italiens norra västkust och har idag gått absolut minst femtusen trappsteg på Chinque terre, en vandringsväg på olika berg längs vattnet. Det är fem olika byar att gå mellan och idag var vår andra och sista dag här i norr innan vi drar en bit söderut.

Vi landade med ett plan i Venedig Treviso i lördags, och utforskade den otroliga staden under två dagar innan vi for vidare till Bologna där vi bodde hos en otroligt trevlig man ute på landsbygden. Hannah kände till en sida som hette couchsurfing, och där hittade jag honom, så vi bodde helt gratis. Första kvallen träffade vi hans vänner inne på en pub, och alla kände varandra genom en skola då de jobbade inom filmindustrin. Renato, vår herre, var regissör.

Vi tog oss nästa dag till Florence under en dagsutflykt och vår sista dag i Bolognatrakterna promenerade vi runt i en naturskyddspark där vi liftade upp i bergen till en plats dar många manniskor blev mördade under andra världskriget.

En lång tågresa senare under den dagen befann vi oss alltså här, och vi bor i ett tält på en campingplats i Deiva Marina.

Imorgon drar vi på en lång tur till Rom, med ett stop under dagen i Siena, och efter det kommer jag förhoppningsvis hitta ännu en dator att använda till att uppdatera vad som händer. Jag har redan fyllt mitt minneskort i kameran på över niohundra bilder, och ändå har jag raderat maximalt till de jag verkligen vill spara.

Synd att jag inte kan ladda upp några bilder från resan, men vänta bara, när jag kommer tillbaka till Tyskland så!
1 Per Larsen:

skriven

Go baby go !!!

Kommentera här: