Små förändringar

I måndags flyttade jag över alla mina kläder till mitt gamla rum där jag nu får bo eftersom mami och papi ska ta över mitt gamla nytapetserade.

Jag insåg snabbt att jag inte ens gillade en tredjedel. Men det brukar ju bli så att man är helnöjd när man köper något, men hemma verkar det inte lika häftigt. Så då började jag plocka i högen och prova mig fram för att leta efter saker att ändra. Detaljer att tillägga, saker att sy in, ändra färg osv. Det gjorde mig både väldigt inspirerad av mina egna idéer men även ganska nöjd med tanken att inte behöva köpa nya plagg, utan bara ändra vissa saker för att "create a new look" (vissa uttryck gör sig bättre på engelska).
Så istället för att ge sig ut på stan och göra sig av med hundratals kronor kan jag istället ta mig till någon textilaffär med bra utbud och köpa lite glitter, stenar, nitar, färg och spets.
Det kan jag ju lova er kommer bli billigare än att skaffa sig en ny garderob (vilket också lockar med tanke på allt nytt som kommit ut i affärerna), och det blir dessutom förändring på kanske tio tröjor och fem byxor.
Skulle man ut och handla så mycket hade det ju gått på tusentals kronor.

It's gonna be good!
På återseende mitt herrskap
1 Dallo:

skriven

Härligt! Att få nånting nytt men som inte har kostat en så mycket pengar brukar oftast vara bra:) Jag brukar också få en massa ideer om hur jag ska ändra mina kläder men det blir aldrig av... Du får inspirera mig:)

Kommentera här: