Gute nachtchen

Kom precis hem igen från att ha spelat bowling med några av tjejerna på ett avlägset ställe typ åttahundra stationer härifrån. Förutom norskan, italienskan, en från Ukraina, Polen, Mexico och Frankrike var där tre tyskar som jag aldrig träffat innan. Två tjejer och en kille. Och alla tio spelade på samma bana: inte så mycket spel, ganska mycket prat, fnitter och bildtagande.

Jag anar viss sneakyness, eftersom klotet gjorde lite som det ville. Ibland åkte den rakt mot käglorna, och precis innan den nådde målet vek den av och slog bort käglan längst ut och lät resten stå kvar. Och andra gånger såg det ut som att den var på väg rakt åt helvete, för att sen få för sig att, vafan vi kör på andra hållet och sen slå ut nästan allihop.

Hur som helst var det trevligt och jag har bilder som jag kan ladda upp imorgon om ni är intresserade och om jag orkar. Kanske bilder på håret som jag färgade tidigare idag dessutom. Blev som vanligt satemörkt.

Haha fick reda på att om något är litet här i Tyskland säger man "chen" på slutet, som mädchen, vilket betyder flicka.
Så typ hela vägen på spårvagnen från bowlinghallen tillbaka till staden lät det typ:
- Look, there's a little restaurant called Pizza Bobchen
- Why is it called mädchen, shouldn't it be frauchen?
- It's snowing, schneechen?

Nattinatt och på återseende mitt herrskap

Kommentera här: