Egentligen..

Ni vet när man var yngre och åkte på semester med familjen till något varmt land. Låt oss ta Cypern som exempel. Man träffade barn i samma ålder som man lekte med och hittade på en massa tramsigt med. Och när man en vecka senare skiljdes åt så lovade man varandra att hålla kontakten som brevvänner. Exalterad var man när man kom hem och skrev ett brev och fick ett svar några veckor senare. Ett lila brev med hästmotiv, och med sju klistermärken påklistrade. Visst var det kul, men man tröttnade! Resan kändes mer och mer avlägsen och man var tillbaka i skolan med vännerna man hade där. Ser man i fotoalbumen idag så känner man igen vännerna. Kelly-Kalle och Mats-Monika. Men det gjorde egentligen inte så mycket att man förlorade kontakten med dom. Barn hittar alltid nya vänner.

Idag är allt så annorlunda. Idag handlar det inte om några brevvänner. Det spelar ingen roll hur långt ifrån en person bor, om det så är på andra sidan jordklotet. Vi är egentligen bara några knapptryck ifrån varandra.
Idag fick jag ett mail från Dthai, och ni anar inte hur glad jag blev.
Dagen efter vi kommit hem från Thailand fick jag dessutom ett telefonsamtal från Key.
När man saknar dom som mest, då kan man egentligen bara tänka att det finns sätt att få tag på dom, trots att vi har land efter land mellan oss.
Samma gäller det turisterna man träffade där. Paulie och krigsfotografen. Inte har vi någon aning om vart i världen dom befinner sig, ändå vet man att det är så lätt att kontakta dom, att chansen för att tappa kontakten med dom är så mycket mindre jämfört med de tolvåriga brevvännerna på den gamla goda semestertiden.

Nu ska jag iväg till mormor, men jag lovar att jag har massor att skriva om när jag kommer hem igen.
Förresten så har jag bytt mailadress, jag kände att den gamla börjar bli lite väl oseriös.

Puss & kram & lati so what.
1 Linnea:

skriven

Blondin eller brunett - vad är snyggast? Va med på min blogg och avgör!

2 Anonym:

skriven

:)

3 Linnéa:

skriven

SV: Vi bodde på ett hotell som heter Pasha Bay och ligger utanför Alanya. Har du bott där? :D

Kommentera här: