Har varit med om bættre dagar

Nu jævlar ær jag arg!
Sliter som ett djur hela dagarna før att få ett jobb och går trehundra mil i timmen och ær trevlig mot allt och alla. Sen nær man sætter sig på tunnelbanan hem till Camilla, ja då får man bøter før att man inte stæmplat biljetten. MEN HUR FAN SKA MAN VETA ATT MAN SKA STÆMPLA SIN JÆVLA BILJETT OCH VARFAN GØR MAN DET? Niohundra norska kronor kostade det. Men jag vægrade att skriva min adress och underskrift som dom ville ha. Till slut gav dom upp och bad mig att ringa till kundtjænst inom två veckor før att klaga. Och ja det ær det førsta jag ska gøra imorgon, før jag tænker fan inte betala några pengar før en sån dum sak.

Annars har det gått bra idag. Eller bra och bra, dom flesta sæger att dom har fullt men att dom kan ta emot ett CV ifall det skulle dyka upp något jobbtillfælle. Men nær jag var i ett litet shoppingcenter i morse så gick jag førbi en affær och tænkte att.. nja, det ær nog en tantaffær, kanske inte så roligt att jobba, men gick ændå in och frågade om dom hade någon ledig plats. Kvinnan førsvann før att fråga chefen, och tre sekunder senare kom en glad svensk springandes och verkade vara øverlycklig før att jag var dær. Dom hade tydligen brist på folk och tyckte om svenskar. Härligt härlig.

Fattar ni hur førsvenskat Oslo ær egentligen? Hær ær reklam før svenska filmer och mærken, dom spelar svensk musik som Abba och Bjørn Skifs och sen jobbar det næstan lika många svenskar som norrmæn i affærerna och på restaurangerna.

Nær jag åkte till Norge i fredags hade jag med mig hundrafemtioen CV, gissa hur många jag har nu? Jo tjugofyra, och jag har en hel dag kvar. Imorgon vet jag dock inte alls vad jag ska gøra før något, kænns som att jag har varit runt i precis hela Oslo och lite till.

Haha en sak som var lite rolig var att jag efter ett dygn i den hær staden faktiskt lyckades beskriva vægen før en førvirrad tant som sprang runt och letade efter en gata.
Sjælv gick jag vilse en gång, eller snarare hittade inte vart jag var på kartan, och då kom det fram en søt liten gubbe och hjælpte mig. Alla ær så snælla hær. Nær man frågar om det finns jobb i affærer och dom inte har det så tar svaret ungefær en halv minut, før att dom berættar hur ledsna øver det dom ær, och ber mig gå till andra stællen och leta istællet och beskriver vægen. Sen på tunnelbanan efter jag fått bøter så var det en snæll kille som frågade hur mycket jag skulle betala, också tyckte han det var dumt och ønskade mig lycka till med att klaga till kundtjænsten.

Också børjar hamstrarna pipa igen.
Hoppas det går något bra på tv så man kan sitta och tycka synd om sig sjælv en stund.
Haha.
På återseende mitt herrskap
1 Mimmi:

skriven

Fan va taskigt läge med biljetten, hoppas det löser sig. Lycka till med jobb, följer dig hemifrån!

Kommentera här: