Today is the day

Jag sprang tre kilometer nu ikväll och ja, det är jag faktiskt nöjd med, för jag har inte varit ute och sprungit på flera månader med undantag för en runda med Jeanette på Märsgarn och en liten runda efter att jag kommit hem därifrån. Fast nu känner jag faktiskt att jag har motivationen till att börja träna på riktigt. Mest bara för att jag mår bra av det. Och man känner sig mer peppad att springa om man vet hur lång runda man ska springa och vet hela vägen, annars springer man bara utan något mål, och då orkar iallafall inte jag lika långt. Så jag funderar helt enkelt på att lägga till tvåhundra meter för varje gång jag springer, alltså varannan dag. Det låter inte mycket, men det kommer det bli i längden.

Annars var jag hos mormor idag med pappa och Micko. Jag övningskörde dit. Det gick skitkasst, seriöst. Först fick jag ett motorstopp och fick panik för att jag skulle starta i en backe med en bil bakom och sen på väg hem parkerade jag helt sämst över typ tre rutor. Men hos mormor var det najs iallafall. Jag sorterade alla hennes burkar och flaskor. Sen provade alla hattar till gatufesten nu i slutet av månaden. Haha säger jag bara.

Och nu mår jag faktiskt mycket bättre än sist jag skrev. Har träffat tjejerna en del. Var i Yngsjö med Dallo och Petri i söndags som sagt, vilket var riktigt awesome. Vi fick upp något som åtminstone skulle likna en brasa, grillade och jag slog dom i två omgångar kubb. Sen ballade det bara ur med kameror och fulla ungdomar, tändvätska och en betongklump med en filt och FRUSNA hallon. Najs var det iallafall.

Imorgon blir det ännu mera spex, men det är hemligt än så länge, för jag och Petri ska fira Dallo i smyg. Hon har ingen aning om vad vi ska göra för nåt. HEHE.

Adjö och på återseende mitt herrskap.

Kommentera här: