Världscykling

Alltså jag bara måste nämna det coolaste nånsin.
 
Min bästa kompis från Tranås-tiden började för några år sen med cykling efter att länge haft tanken i bakhuvudet. Om jag förstod det rätt var det först för kanske fyra år sen gjorde han sin första länge tur till Norge och senare två resor ner genom Europa. 
 
För några dagar sen släppte han nyheten att han nu ska cykla från Sverige till Hongkong, vidare till Japan, haka på nån båt till västra USA, cykla över Amerika, hitta lämpligt fordon till västra Europa och cykla hem. 
 
Det är en helt vansinnig resa ur alla aspekter och jag älskar det! Den oförutsägbarheten är fantastisk och jag beundrar honom både för att han gör något han länge drömt om men även för sättet han bestämmer sig för att gå all in och ta det till den typ galnaste nivån. Bara wow.
 
 

Kommentera här: