Jobblista

Vad ville du bli när du var barn?

Ville antingen jobba i mataffär och använda scannern eller som fönsterputsare eftersom jag älskade att se hur skrapan gjorde allt skinande rent.

Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?

Varför vet jag inte men jag var länge inne på att bli yrkesmilitär i England. Gick sen över till Sverige.

Vilka var dina bästa och sämsta ämnen i skolan?

Bästa var historia och svenska medan jag avskydde tyska, matte och no.

Vilket var ditt allra första jobb?

Sommarjobb på förskola när jag var sexton.

Vad har du haft för olika betalda jobb?

Kör i ordning då. Förskola, biträdande instruktör, undersköterska, au pair, diskare, bartender, garderob på uteställe, marknadsundersökare på telefon, säljare av tidningsprenumerationer, jobb i skidlift, tidningsutdelare, merch-säljare, mataffär, parkeringsvakt, spelbutikskontrollant, massör och marknadsundersökare i fält.

 

Vad går ditt nuvarande jobb ut på?

Kontrollera hur många människor som stiger på och av bussar.

Vilka är dina starka respektive svaga sidor på jobbet?

Det här är bara ett tillfälligt jobb men de starka är att jag sällan tappar räkningen även om det blir rörigt och de svaga att man vid vissa tidpunkter har svårt att hålla sig pigg.

Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?

Den frågan ställer jag mig själv konstant. Kanske på gård, kanske med djur, kanske i försvaret, kanske som författare, kanske som allmän entreprenör, kanske som massör. Svaren är oändliga.

Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?

Ett understimulerat arbete med strikta kollegor, tillvägagångssätt och arbetstider huggna i sten och där man inte kan vara sig själv ihop med chefen.

Vad har du gått för utbildningar?

Gick omvårdnad på gymnasiet, ett år på polisförberedande i Tranås och till diplomerad massör i Göteborg.

Vad gör du om fem år?

Oj, om jag känner mig själv rätt skulle jag lika gärna kunna jobba med hästdressyr som på resebyrå.

Kommentera här: