Bussresa och sy-session

Mycket händelserik helg! 
 
Skulle egentligen jobbat i Malmö i lördags men tågen ställde till det så det blev kvällsäventyr istället. 
 
Åkte tillbaka till Oslo idag och jag inte kommer ta bussen igen på länge av flera olika anledningar. Först och främst, när man är så lättpåverkad av ljud och telefonen dött är man som ett minfält. Har varit med om det förr, att om jag inte kan ta mig därifrån börjar jag gråta av ilska, det ligger liksom utanför min kontroll. Hela kroppen skakade av irritation i kanske en timme. 
 
För det andra, dålig benplats. För det tredje, kostar pengar. För det fjärde, det är så tråkigt! Älskar att lifta av just den anledningen, att man sitter och pratar konstant med en helt ny människa. Jag är medveten om riskerna men det finns risker i allt, har under dessa sex åren aldrig varit med om något farligt. 
 
För mig är det tusen gånger värre att åka buss utan hörlurar än att åka med en främling jag själv valt ut.
 
Spenderade bussresan åt att sy och läsa en bok,
skriver mer om den imorgon, godnatt

Kommentera här: