Årssammanfattning 2016

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Startade företag, besökte Oregon och Washington, färgade håret turkost, besökte Skottland.
 
 
Portland, Oregon

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tror det var lugnt på den fronten.

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov, nej.

Vilka länder besökte du?
USA, Danmark, Österrike, Italien, Slovakien, Tjeckien, Storbritannien, Tyskland och Schweiz.
 
Bolzano, Italien

Bästa köpet?
Massagebänken från USA som jag använde hela sommaren.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Blev lugn och glad i själen när jag började träna regelbundet, annars nya människor.
 
Saknar du något från år 2016 som du vill ha år 2017?
Att komma på vad jag vill jobba med och vart jag vill bo.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jobbat, fokuserat, pluggat ryska, rest, det mesta egentligen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit socker i december. 

Favoritprogram på TV?
Kollar väldigt lite på tv, däremot bästa serierna har nog varit Brooklyn nine nine, Land girls och Skam.

Bästa boken du läste i år?
Kreativitet för livet av Bengt Renander.

Största musikaliska upptäckten?
Einherjer, Samael och en del black metal-band, annars en hel del återupptäckande av nostalgiska grupper. 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2016?
Att jag jobbade hela sommaren på festivaler som massör, vilket i slutändan gick riktigt bra. Och jobbtillfällena i Stockholm när jag sålde merch och tiden bara flög iväg.
 

Falu koppargruva
Edinburgh
Fredrikstad, Norge
Födelsedagsfesten
Besök hos Samir, Oslo
Smålandsskogstur
Yosemite
Adrians 30-årsfest
Lake Tahoe
Museum i Dalarna
De käraste jag vet
Ostfest som spårade hos Sessan
 
Största misstaget?
Att jag köpte en telefon över tradera.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt gladare. Tiden i USA under vintern och våren var fantastisk, sommaren på alla festivaler var svinkul och hösten var mysig.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, as usual.

Något du önskade dig och fick?
Att företagsidén skulle funka.

Något du önskade dig och inte fick?
Att komma fram till något nästa steg gällande jobb, utbildning och boende men där har dett stått rätt still.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Var hos min bror i Göteborg och åkte sen på en grym oktoberfest med festivalbuss-folket i en scoutstuga.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Pengar. Ifall Donald Trump inte blivit vald nästa president.

Vad fick dig att må bra?
Det spännande dubbellivet i USA, att träffa en massa människor på alla festivaler, fantastiska vänner, mysiga människor.
 
San Francisco

De bästa nya människorna du träffade?
Har lätt för att blanda ihop ifall jag träffade folk 2015 eller 2016 men de två hemlösa killarna jag träffade under våren i Sacramento, några av Sessans kompisar typ André som var med och firade midsommar och som jag hängt mycket med under hösten, Jocke och Klas som jag reste upp till Dalarna med i somras, den roliga ryssen jag träffade i Edinburgh, Sams kusin Nour, partner in crime Benny från vinter-sommarfesten, en drös godingar genom festivalerna och festivalbussen, med flera.
 
Mest stolt över?
Att jag jobbade röven av mig hela sommaren för att täcka kostnaderna i företaget. 

Högsta önskan just nu?
Att bli rik så jag kan starta alla önskande projekt. Att komma på vad jag vill bli. Att politikerna skärper till sig, särskilt gällande miljöfrågorna.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Fokusera som tusan för att jobba och spara.
 
 
1 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Galet fina bilder!

Kommentera här: