Lekhelg

Vilken helg alltså!
 
I fredags var det fest med högskolefolket, med färgtema. En hel drös folk som körde drickspel, dansade och hängde ute i korridoren och lägenheterna. Fick även hjälpa en stackars kille hem som inte ens kom ihåg vilket husnummer han bodde på.
 
I lördags mötte jag upp Adrian och körde till torpet mitt i skogen, sen kom även Sessan, Nour, Klas, Sam och Jihad. Temat var överklass och pyjamas tack vare Samirs förslag, som inte ens var där, och folk hade definitivt överträffat sig själva. Sessan och Adrian matchade med fräsiga pyjamasbyxor, skjorta och slips.
 
Därifrån spårade festen totalt. Det blev viskleken, dans, hoppfoton, skype med nån kille i Tyskland, leken där två personer sätter olika kroppsdelar mot varandra tills man ramlar, arabisk magdans, bugg, arabisk dans i grupp, rysk dans och klädbyten. Nour spelade metallica på gitarr, vi blåste upp en massa ballonger och smällde, vi lekte leken där man sätter en lapp av en person på sin panna och ställer frågor för att lista ut vem det är, vi spelade de konstigaste låtarna vi kände till, vi tog en massa bilder och sen slutade det med ännu mer dans.
 
Igår var det bara jag, Adrian, Klas och Sessan i stugan och de två senare åkte hem tidig eftermiddag. Jag och Adrian hängde några timmar och väntade sen ut att glöden skulle slockna i kaminen genom att göra en eldsläckardans aka fuldans. Sen stack vi till stan, gick en lång runda, kollade på halva tenacious d och idag var vi och spelade squash i en timme. 
 
Hämtade sen ut en ryggtavla på posten som jag letat efter i säkert tre år, resten av dagen blir det gilmore girls!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: