Den längre versionen

I onsdags tog jag nattåget till Stockholm, gick runt ett par timmar och hade sen ett möte om en affärsidé innan jag åkte vidare till Göteborg och hängde med min bror. 
 
Dagen efter, i fredags, fyllde jag 26 och började dagen med ett skypesamtal med Evan som tog en otippad vändning och slutade med att jag gjorde slut. Resten av förmiddagen spenderades sen med att gråta, prata med Adrian, äta glass och kolla på gilmore girls. 
 
På eftermiddagen kläddes det upp till oktoberfest med något dirndl-liknande och mot staden bar det av. Vid Göteborgsoperan möttes ungefär sextio festivalbussrelaterade människor, somliga gamla rävar, andra helt nya. Vi åkte till skogs och hamnade vid en scoutstuga, alla mycket pepp och kvällen började med lekar. Hoppa säck, apelsinleken, smälla folks ankel-ballonger och twister. Och folk blev fullare och fullare. By the time maten serverades var alla i full gång att måla olämpliga saker på sin klädsel, fläta varandras hår och förolämpa festens alla skåningar. En helt vanlig festivalbussenfest med andra ord. 
 
Vi var sen ett gäng som skulle gå ner till en bastu men gick fel, gick med ett annat gäng och kom rätt, hamnade i bråk med någon som tyckte att jag bara var en brud, han röstades ner och försvann, och det sista jag minns är att jag och Joda gick rätt ner i ett dike i sökandet efter scoutstugan. Mitt nästa minne är att jag sitter som en boll vid en brasa och att jag sen börjar må väldigt väldigt illa.
 
Dagen efter vaknade jag på ett liggunderlag i matsalen medan alla städade och båda skorna var borta. Letade i säkert en halvtimme och var nära på att ge upp när någon sa att de hade sett en klänning, en bh och en sko i en garderob. Bingo. Sen åkte vi till okänd ort och jag var så bakis att jag knappt kunde blunda. När vi sen randomly kom fram till en oktoberfest i Emmaboda kastade jag in handduken, hängde med partyfolket i bussen några timmar och åkte sen hem. 
 
I söndags var det släktträff och jag nyktrade till först där vi lunchtid. Pastorn undrade om jag hade druckit raketbränsle och det kändes rimligt. Breakups och festivalbussenfester är en farlig men underhållande kombo. Men släktträffen blev bra även om mormor inte kunde va med av skäl. 
 
Den här veckan blir ett helt annat inlägg.
 
Har absolut ingenting passande

Kommentera här: