Oktober

Förra året gjorde jag en lista över saker jag hade gjort vid månadsskiftet oktober-november tidigare år men nu går jag all in.
 
Oktober 2007
 
 Var i Stockholm andra gången i mitt liv med Dallo och hennes mor.
 
 
 Fyllde 18 och fick gå igenom hela centrum med en skylt på magen där folk ombeddes gratulera mig.
 
 Första countryfestivalen. Dans non stop och jag utmanades att bjuda upp sydstataren. The awkwardness!
 
Oktober 2009
 
Rensade igenom mitt rum och kastade papper från försvaret jag samlat på mig, det här var typ en femtedel. 
 
Minns inte alls att jag hade den här frisyren, men bror min var tydligen på besök.
 
 Kidnappades av tjejerna och togs med på laserdome innan tacomiddag och utgång!
 
 Firade min nittonårsdag med att spela in "konsten att dansa i främlingars vardagsrum" med Dallo och Alm.
 
 Vår andra countryfestival där även nästkusin joinade. Råkade såklart springa rakt in i sydstataren.
 
Oktober 2010
 
 Firade min tjugoårsdag med två kompisar och bowling.
 
 Släktkalas bara dagar innan jag flyttade till Tyskland som au pair.
 
Oktober 2011
 
 Inne på tredje månaden på polisförberedande i Tranås.
 
 Var på flygvapenmuséet i Linköping med Robert.
 
 Var tydligen i Göteborg och gjorde det här.
 
Oktober 2012
 
 Föräldrarna och några släktingar besökte Berlin när jag bodde där så dagarna var fulla av sightseeing. 
 
Blev glad av den här bilden där pappa och jag kastade löv på mig utanför Treptower park i Berlin.
 
Firade min födelsedag med att faila att gå på guidad krigstur med Robert, så det blev långpromenad och sushi istället.
 
 Berlin city of lights där det var ljusföreställningar på alla stora byggnader i centrum. Så häftigt!
 
Oktober 2013
 
Reste hem från Rom genom bland annat Genova, Zürich och Amsterdam.
 
 Hade första födelsedagsfesten med Adrian, Alexander och Linus som spårade helt, fast på bra sätt.
 
 Skulle åka och hälsa på en kompis i Hamburg men det blev storm så alla fick
eskorteras till Roskilde brandstation och sova först. Massa mys och gratis frukost!
 
 Släktträff på Bäckaskogs slott.
 
Oktober 2014
 
 Var fortfarande fullt upptagen med att jobba som parkeringsvakt i Oslo. Enda bilden jag hade från oktober.
 
Oktober 2015
 
 Samir, Adrian och jag slog ihop förfestkalas med högskolefest.
 
 Åkte tillbaka till USA, hängde några dagar i Los Angeles och hittade världens coolaste möbelaffär.
 
 Åkte sen vidare till Reno och drog till ett cornfield med TJ, Lilly och Evan.
 
Oktober 2016
 
 Fantastiskt torpkalas med Adrian, Sessan, Sam, Nour, Klas och Jihad. Uppklätt och pyjamas, så kul fest!
 
Oktober 2017
 
 Än så länge i år har jag och Jessica hunnit gå ett par dagar på skåneleden. Fantastiskt väder och gött häng!

Kommentera här: