Reselista

1. Vilken är den varmaste respektive kallaste resan du gjort?

De varmaste måste nästan vara Thailand eller Kalifornien. Thailands värme kommer med hög luftfuktighet medan Kaliforniens känns sjukt mer påträngande. Den kallaste resan utöver skidresor har snarare haft kalla inslag, som när Håkan och jag sov två nätter i en sandbox i Helsingfors eller när Hannah och jag fick nån frysbox att sova i på en campingplats i Italien. Även många liftarresor där man ibland stått strandad i snöstorm nånstans.

2.Hur länge varade din längsta resa?

Svårt att svara på men omkring någon månad.

3.Vilka tips skulle du ge till en turist som skulle vilja resa till staden du bor i?
 
Åk någon annan stans. Räknar in staden jag kommer ifrån här så mina tips hade varit att kolla in Lillöborgen, äta glass på tre toppar i Åhus, spela laserdome och hoppa runt i sängarna på hotellet sjungandes på gammal pop.
 

 
4.Favoritland att resa i?
 
Frankrike, med undantag för Paris då människorna ofta är absurt ohövliga. Älskar även Tyskland, särskilt de södra delarna. Storbritannien och USA ligger också rätt högt. 
 
 
5.Vad är den turistigaste platsen du varit på?
 
Barcelona. Stan kryllar av turister och tjugoåriga bartenderstudenter från all over.
 
6.Har du några måsten i reseväskan?
 
Musik och hörlurar som stänger ute allt annat. Allt annat är bara en bonus.
 
7.Dina fyra bästa resebilder.
 
 Midsommarfirande på Seurasaari
 
 Reunion i Frankrike med mina Spice Girls-darlings från språkkursen i Würzburg
 
 Utklädningstemaresor med Håkan
 
 Vegansk B&J funnen efter långt sökande på den amerikanska västkusten
 
8.Vart skulle du vilja åka just nu?
 
Transmongoliska järnvägen, östra USA, gamla Jugoslavien.
 
9.Vad är den bästa resan du gjort?
 
Min polsk-franska cykeltur som avvek mot Finland där jag träffade Håkan vilken jag åkte till Estland och Lettland med för att sen fortsätta till Stockholm och vidare cykling i ett fantastiskt sommarsverige.
 
10. Ett ställde du absolut inte vill åka tillbaka till?
 
Riga var sjukt meh.

Kommentera här: