Land för land

Eftersom jag inte precis har varit en flitig resebloggare tänkte jag nu istället göra en lista i rangordning över de sämsta till de bästa länderna i Europa jag besökt. Jag har länge varit inne på tanken att besöka alla länderna men insåg sen att det bara vore slöseri med tid och pengar då inte alla länder verkar så sjukt spännande att åka till. Länderna jag väljer bort är San Marino, Malta, Monaco, Montenegro, Vitryssland, Makedonien, Bulgarien, Kosovo, Albanien och Liechtenstein. Länderna jag fortfarande vill besöka är Island, Portugal, Nordirland, Serbien, Moldavien, Kroatien och Bosnien. 
 
Geografiskt sett har jag redan varit i Luxemburg och Belgien på genomresa och i Vatikanstaten ett par sekunder för att ropa finska svordomar med Håkan så dessa länder har jag inga vettiga synpunkter om. Resterande kör jag från least favourite till strålande superb, ett land per inlägg under kategorin "resor".
 
 

Kommentera här: