Vissa dagar ska inte vara såhär

Den här dagen alltså, vart ska jag börja?

 

"Hur ska jag ta mig ner för backen"-problemen tampades jag även med idag då jag upptäckte att bobarna var borta. Tog en kälke (som liksom de flesta andra hade en förkärlek till att dra nåt förbannat till vänster) och började åka. En liftstolpe kom i vägen samtidigt som det satans påfundet till fordon väjde för att plötsligt bara göra nån galen u-sväng i full fart, och iväg flög jag.

 

Enligt spåren hamnade jag fem meter ner i backen och landade på huvudet/ansiktet. Låg paralyserad av huvudvärk i en halv minut och undrade hur dumt det där egentligen måste ha sett ut innan jag reste mig lite halvgroggy och fortsatte neråt.

 

Kom sen ner till min liftstuga och stoppade papper i näsan för näsblodet innan jag promenerade upp i backen för att slå ner långsam-skyltarna då jag upptäckte att min högra handled var stukad.

 

På eftermiddagen råkade jag snubbla in på facebook då jag egentligen skulle koppla upp internet för att lyssna på spotify när jag fick syn på min yngste morbrors uppdatering "RIP dad". Fick bekräftat av min bror att morfar var död och gick sen runt, runt, in och ut från min liftstuga och grät i nån timme.

 

Denna gamla, glömska norrman som alltid sjöng, pratade i 120 decibel och bodde mitt ute i skogen med alla sina växter som den trädgårdsmästare han var. Inte stod jag honom nära trots att jag bodde drygt en halvtimme från honom hela mitt liv.. men han var ju ändå min morfar.

 

 

 

Kommentera här: