Ta igen dålig bloggning med listor

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Nej satans påfund, var är mobilen, snoooooza!

 

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Nej jag satt själv i min lilla liftstuga hela morgonen tills jag plötsligt började tänka på stockholmska..

 

Vilket humör är du på?
Nöjd, seg och trött som bara en dusch efter en jobbdag med svinsura skor kan ge.

 

Har du ont någonstans?
Minsann inte. Min handled dog lite igår efter att jag ramlade längs min gå-genom-skogen-vid-sittliftarna-för-att-min-lunchrast-är-för-lång-promenad, men så länge jag inte viftar febrilt med handen är det lugnt, och det gör jag inte.

 

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Alltså nu sitter det två andra i köket som precis lagat hamburgare. Dom knaprar så väggarna skakar, och bara det gör mig skitsugen på vad det än må vara som får fram detta ljud.

 

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Cigarettpapper åt en som jobbade här fram till i förrgår.

 

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Youtube vare idag. Ska blogga senare om orsaken till detta.

 

Vad ska du göra ikväll?
Äta mango, blogga, hänga på fejjan och kolla på Moonrise Kingdom hade jag tänkt mig.

 

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Misfits – Where eagles dare, fina grejer!

 

Vad tycker du om din blogg?
För min egen del har den allt. Perfekt redskap att få ut allt jag går och tänker på.

 

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Funderar och funderar. Lagade antagligen mat, vissa påstår att jag äter hela tiden..

 

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Nej, men jag tycker nästan själv att jag är värd en liten eloge för att i ösregn handgripligen försökt att få fram hur man stiger på liften i medelhög hastighet för tvåhundra belgiska ungdomar som varken kunde tyska, engelska eller stå på skidor.

 

När fotade du något senast, och vad?
Tog en bild på en å när jag var ute och gick…

 

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Nej jag bor och jobbar en halvmil från närmsta affär. Livet på berget i skogen..

 

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
En burk kanadensisk sirap, som vi för den delen fick prova för några dagar sen eftersom vi har en kanadensisk snowboardåkare som intagit huset. Åts som slickepinne och fastnade överallt i munnen.

 

Vad har du på dig idag?
Innan hade jag de randiga jobbkläderna på mig, nu sitter jag i rosa leggings, lila mössa, tre par stickade stumpor och den blå jobbtröjan.

 

Kommentera här: