Nej jag har inte ett dugg vettig killsmak

Jag snackade med någon för ett tag sen om det här hur de vi attraheras av stiger i åldrarna i takt med att vi själva gör det. Inget konstigt egentligen, men förvandlingen från att man en gång hade Elijah Wood på väggarna till att man ser en film med Steve Buscemi och tycker han är snygg känns ändå ganska lång. Dessutom verkar det ju fungera bakvänt med killar, medan de gått ut gymnasiet kan de fortfarande vara tillsammans med tjejer på högstadiet. Jag träffade en kille i år som var lika gammal som jag, och det kändes som att jag var med en förbjudet ung pojke.
 
När jag var femton gillade jag tjugoåringar, när jag var nitton var det aldrig någon under tjugofem, och idag är de oftast över trettio. Det har kanske med mognad att göra, men samtidigt har ju ens syn på snygghet faktiskt förändrats. Sen är det ju en annan femma att jag i nio av tio fall tyckt fula människor ser extremt bra ut. Ni vet dom där mycket äldre killarna med för smalt ansikte eller krokiga tänder, dom vars utseende andra människor skämtar om och ritar karikatyrer av. Dom som är så fula att dom blir snygga. 
 
Som Christoph Schneider, trummis i Rammstein
 
 Den här gubben
 
Steve Buscemi 
 
Christian Lorenz

Och han igen

Kommentera här: