Och nu tänkte jag gå och kolla på något från Tim Burton

Det börjar närma sig Tyskland - på två sätt. Imorgon är det Wacken! IMORGON! Jag ska sjunga hela vägen ner på bussen med dom taggade resenärerna. Och taggar dom inte ska jag bannemej sätta fart på allihop! Sen är det ju faktiskt bara några veckor till jag flyttar ner igen. Hade en skype-intervju med några tjejer tidigare idag, och jag vet inte om dom förstod allt jag sa, men det kändes bra. Får reda på nu i veckan vilka dom har bestämt sig för.
Tänkte nu att jag kunde ta och berätta lite vad jag gjort på senaste tiden, med tanke på det förrförra inlägget jag skrev här i bloggen tidigare idag. Förra måndagen var jag och en fotograf ute på Ravlunda skjutfält och körde en plåtning eller vad det nu kallas. Det var mer ett ryck jag fick när jag kom hem från Getaway och inte hade så mycket att göra, hittade en kille på en hemsida som behövde hjälp av en "modell" (tjej) som kunde vara med i hans pågående projekt, där hela temat för min del blev åt Alice i Resident evil-hållet.
Vi var ute på fältet i ungefär sju timmar tills solen gått ner, och det var så jävla roligt alltihop! Efteråt skulle jag åka till ett ställe utanför Linderöd där en tysk kille och hans två kompisar var på semester. Killen hade nämligen ett rum i Berlin han skulle hyra ut och jag tänkte att det var passande att träffa honom medans han var i Sverige, problemet var ju bara att vi inte hittade dit. Först och främst var det själva vägarna till Linderöd vi inte hittade (jag åkte med fotografen Johannes som skulle hem till Malmö och bara tänkte slänga av mig i Linderöd på vägen hem), och under tiden var det en dum katt som hoppade ut på vägen så jag skrek "AKTAKATTENAKTAKATTEN" och den tyska killen David satt och asgarvade och undrade vad jag höll på med..
Sen kom vi alltså fram till Linderöd och skulle leta upp en liten skogsväg som skulle komma precis innan byn började. Davids kompis skulle förklara vägen och nämde ett lila hus på vänster sida och en hage på högra. Vi åkte ut i skogen och hittade absolut inga lila hus, alls. Vi körde runt typ fem varv och frågade i en stuga om dom hade träffat några tyskar. Vi ringde dom flera gånger, och plötsligt låg huset inte på skogsvägen, och absolut inte i skogen. Så vi hittade en annan väg där det bara stod ett gult nersläckt hus och fem bilar. Bör ju nämna att detta var runt tolv på natten och allt var kolsvart. Efter en stund sa jag åt Johannes att köra hem istället, men då tyckte han det var så spännande att han vägrade köra innan han visste vilket hus det var. Nu hade vi liksom kört in på alla småvägar, in i alla trädgårdar och varit ute på E22an, alla sidovägar och kört runt, runt i två timmar. Till slut fick tyskarna cykla ner till vägen och möta oss. Detta berömda lila hus var alltså ett falurött hus....
Och huset dom bodde i låg typ två kilometer in på världens minsta väg mitt ute i ingenstans. Johannes körde hem, och jag stannade över natten hos tyskarna. Vi började med att jaga en mus som tagit sig in i stugan, och alla skrek hysteriskt på tyska utom jag som satt och garvade åt min möjliga framtida rumskamrat som alltså sprang efter en mus med ett glas i handen, och hans kompis som slet undan kylskåpet för att livrätt skrika då han fick syn på musen som snabbt kutade över golvet och gömde sig bakom ett element.
Vi satte oss sen ute vid en brasa och åt. Klockan var då runt halv tre på morgonen. Det var så sjukt roligt att lyssna på deras engelska. David undrade vid ett tillfälle vad min pappa jobbade med.
- He works on a train.
- Wow, really? Mine eather!
Dagen efter fick jag dra upp tidigt eftersom jag skulle till Emmaboda och cyklade ner till busshållsplatsen med David. Jag hoppas verkligen han väljer mig som ny roommate. Båda har film och foto som intresse, han pluggar skådespeleri och håller också på med fotografering, och vi fyra hade så sjukt roligt i måndags natt (misstolka mig fel). Får alltså besked från dessa två olika möjliga framtida boplatser efter jag kommit hem från Wacken i slutet av veckan.
Wackeeeeeen!

Kommentera här: