GÖÖÖÖTEBORG

Vilken vecka det har varit alltså..

I torsdags åkte jag till Göteborg för att träffa bror min. Det var den längsta tågresan jag varit med om, kan bero på att dom helt verkat räkna fel gällande hur många vagnar de behövde, så jag stod halva resan och satt på golvet resten. Och tåget var fyllt med elvaåriga tyska tjejer som jag satt och tjuvlyssnade på. Vid några tillfällen sa dom så sjukt dumma saker att jag började skratta, och fick då låtsas som att jag satt och höll på med något på mobilen.

Efter ungefär två timmar kom en kontrollant och ville att några av tyskorna skulle flytta sig några säten ute i hallen där vi satt, och eftersom de inte hade någon aning om vad hon sa funderade jag på att hjälpa dom och förklara på tyska istället, men insåg att jag då skulle röja mitt spioneri och lät dom lösa det på engelska istället så jag skulle ha de sista två timmarna räddade.

Under fredagen var jag och Jacke ute och gick några timmar i Göteborg, till platser jag aldrig varit på förut och över broar i båda ändar av stan. Jag bjöd sen på thaimat med mina berömda rikskuponger och vi satte oss i hurra i Haga. Jag gick sen till Liseberg där jag stod och snackade med en annan skånska innan festivalbussen-Andreas anlände för att kolla på Amaranthe eller vad dom hette.

Sen blev det rockbaren där vi bestämde oss för att den bästa idén var att hälsa på var femtonde människa vi träffade, vilket även fortsatte ute på gatan när vi gick därifrån, valand där några han kände skulle spela och en sympatisk främling kom fram för att typ fyra gånger be om en snus och lyssna på när vi snackade, och en annan bar där vi skålade så våldsamt att vi krossade sönder mitt glas så jag satt där med fem stora glasbitar i handen och hela knät fullt av dricka..


Sen tog vi en taxi med en person för mycket i bilen så jag klämde sönder alla, och jag och Andreas drog hem till honom och skrattade ihjäl oss åt serien "karatefylla" innan vi somnade vid halv sex på morgonen.
Dagen efter drog vi till stan och till en annan festivalbussen-karl, Joel, dit vi tog med oss piggelin. Vår ärade Jesper kom även dit, samt Viktor, Issa, Matthias och diverse löst folk som inte var från festivalbussen och jag därmed inte kände.

Under kvällen vet jag att jag (fast det var förbjudet) stod och skrek och vinkade på folk från balkongen, byggde ett piggelin-armband till Andreas, sprang till pressbyrån med bara en sko, körde arga leken blandad med att hålla andan, och sen skulle folk slåss för skojs skull och jag blev slagen så jag trillade över en hylla med en lampa på men jag vet inte vart jag blev slagen eller vad som hände. Också skulle dom andra gå och kolla på jävlar anamma, men jag somnade istället.

Under söndagen sov jag nästan hela dagen, och sen kom Andreas till Joel och vi två stack iväg för att äta frukost på sibylla, också satte vi oss i en park vid ån och lyssnade på en svart man i vita kläder på andra sidan som hade världens högsta och roligaste skratt. Och efter en runda till Nordstan där det inte hände något alls förutom att vi provade ett hundkoppel vi hittat, samt en tröja tillhörande Andreas sons kompis lillasyster, för tre-åringar, som såg rätt normal ut på mig, gick vi till rockbaren där Joel och deras kompisar också var. Det var ett quiz där som alla var skitdåliga på, också skulle vi vika pappersfåglar och skriva på ett hittat vykort typ.


Sen sov jag hos bror min och åkte hem dagen efter, efter att ha träffat en tjej som bott i Berlin och efter att ha bytt om längs en cykelväg där alla tittade på..

Orkar inte dra några detaljer, det var i korta drag vad som hände i Göteborg, asnajs i vilket fall! Göteborgare är ju som känt grymma, trots deras hat mot folk från södra Sverige.

På återseende mitt herrskap
1 Festivalbussen Andreas:

skriven

Ja det var en sjukt nice helg må jag säga, roligast på länge, å så random på nått vis...synn att du inte var är längre, det behöves en tjej som dig i dessa trakter.

På återseende snart!



PS. jag gillar skåningar DS.

Kommentera här: