Här var det goda nyheter

För två månader sen visste jag inte riktigt vad jag ville göra till hösten, och sökte därför in till över femton olika utbildningar, både på folkhögskolor och universitet. Till de flesta behövde man även skicka in lapp efter lapp efter lapp med betyg, personbevis och ofta även personligt brev.

Efter ett par veckors väntan fick jag några tider för telefonintervjuer, bland annat för turism och förberedande polis. Båda skolorna hade valt ut en grupp som verkade passa för utbildningen, med stor vikt på personliga brevet och därefter även intervjun som avgjorde saken.

Dagen efter fick jag ett mail om att jag kommit in på den förberedande polisutbildningen i Tranås! 

"Förberedande Polisutbildning

Kursens syfte och innehåll:

  • Många söker – få kommer in. Kursen ökar dina möjligheter att bli antagen till Polishögskolan.
  • Vi erbjuder dig ett ”smörgåsbord” av de ämnen som ingår i polisutbildningen, som t.ex kriminologi, rättskunskap, sociologi och rättspsykologi.
  • Du får möta poliser från olika verksamhetsområden och delta i praktiska övningar.
  • I kursen ingår också fysisk träning med bl.a. Harres- och Coopertest"

För ett tag sen då jag var jobbsökande här i Tyskland skickade jag även iväg mail om att jobba som instruktör på marinens sommarskolor, precis som jag gjorde i Stockholm för två somrar sen, och fick då även ett jobb i Göteborg från slutet av juni och tre veckor framåt.

TREVLIGT, och en bra låt på det!


System Of A Down - Hypnotize
1 jessica:

skriven

Fin blogg du har!

2 jessica:

skriven

Fin blogg du har!

Kommentera här: