Dag 12 - Tio saker du inte vet om mig

Först och främst.. vem är du som läser?
Jag kan inte garantera att folk inte vet detta om mig, så jag får nog göra en lista över tio saker jag inte brukar säga i samma veva som första gången jag skakar hand med en person och berättar mitt namn.

  • På söndag har jag varit nykterist i ett år
  • Jag har sprickor i vänstra nyckelbenet som gör att jag inte kan stå på händerna särskilt länge utan att det gör ont
  • När jag var liten ville jag jobba som fönsterputsare
  • Jag ryser när jag ser hjul från gamla hästdroskor och springer ibland förbi dom
  • Jag gjorde nästan dreadlocks när jag var i Thailand och vill fortfarande prova det
  • Jag har gått till frisören tre gånger i mitt liv, de andra gångerna har jag klippt mig själv vilket även gäller de gånger jag färgat hela eller delar av mitt hår grönt, svart, lila, blått och alla andra hårfärger jag haft
  • Jag har sifferminne, så vissa kombinationer sitter i flera år efter att jag bara hört dom en gång
  • Jag har skrivit dagbok sen jag var sex år och har alla böckerna kvar hemma i Kristianstad
  • Näst efter bensin, krut och precis färdiganvänd gräsklippare gillar jag doften av riktigt gammalt trä
  • Jag har sparat massor av filmer jag gjort med kompisar under högstadiet, innehållande bland annat vår tolkning av sagan om ringen, en säng som brakar ihop vid misstänkt överfall, snor & makrill, sjungandes med vatten i munnen, giftermål med mig som präst, böghögar och fina tillfällen där vi vrålar "YEEEAH" då vi sliter i en upp och nervänd pall
1 Louise:

skriven

Hahaha, har du sparat alla filmerna? :D

Vet du vad jag kom att tänka på häromdagen? När vi var hemma hos din farmor och bakade hallonpaj. Och sen skulle vi dricka vatten samtidigt som vi skulle säga "Tyke inte dum!" Började småskratta för mig själv när jag tänkte på det :D

Kommentera här: