The packning begins

Jag såg framför mig att man bara kunde ta en handfull kläder i en väska att slänga över axeln och hoppa på flyget. Men nej så lätt var det inte. Jag upptäckte nu när jag efter en dags shopping med mamma står med hundratusen saker på min lista, och ska packa en resväska stor nog att fylla mig själv.

Nu har jag iallafall fått användning för de två presentkorten från stadium jag fick på mitt kalas för en vecka sen.
För ettusenfyrahundra riksdaler fick jag:
- Ett par tights för löpning
- Ett lila linne
- Ett blått linne
- En lila sportbh
- Ett par blå shorts
- Ett par lila shorts
- En lila kofta

Alltihop är träningskläder, och är precis vad jag är i stoooort behov av eftersom jag i dagsläget är ute och springer i för små shorts och icke-sportvänliga bomullst-shirts med en sportbh under i barnstorlek 164.

Även ett par kängor inhandlades, som dock hade asfula dekorationer vilka kommer ryka så fort jag får tag i en tång.
På onoff hittade vi en dator av märket Acer och i från några andra affärer fick vi även med oss bland annat ett usb-minne, en resväska och filmer till videokameran.

Igår fick jag även med mig t.ex. en halsduk, två mössor, ett par pyjamasbyxor och ett par strumpbyxor efter en kort vända i staden.

När vi ändå är inne på shopping kan jag rabbla upp lite av det som jag kom hem med från Stockholm:
- Filmen om den heliga graalen med Monty Phyton
- Ett spel till mamma om hur typiskt svensk man är
- Några fynd i ett fåtal second hand-affärer
- Gula bandet

Några råd om vad man borde ta med sig och vad man bör lämna hemma i Sverige?
På återseende mitt herrskap

Kommentera här: