10 små mål det här året

1. Se årets föreställning på Fredriksdalsteatern i Helsingborg. Eva Rydberg är en av de svenska kvinnor jag beundrar mest och det finns något magiskt och äkta med det stället. Det var även där jag fick upp ögonen för Beatles, för lite drygt tio år sen.
 
 
2. Gå på så många loppisar jag bara hittar och hinner med. Oavsett land, stad eller by så är loppisar alltid sjukt spännande. Utomhus, inomhus, vår, sommar, höst, vinter, gamla, unga, skolor, garager, fotbollsplaner, kläder, möbler och ett hav av märkliga och fantastiskt snygga saker på ställen man aldrig skulle hamnat på annars, med människor man kanske bara endast delar ett intresse med.
 
 
3. Börja med skytte igen. Helst skulle man ju beställa hem en Kalashnikov, men plan B är kanske mer inriktad på gevärig kaliber 22 eller/och pilbåge. Ska försöka teleportera mig tillbaka till antingen medeltiden eller 40-talet, men tills det händer vill jag ha en stor jäkla pilbågstavla i trädgården oavsett vart jag bor.
 
 
4. Någon gång i år tänkte jag sätta teman på vissa veckodagar med typ 30-tal, 40-tal, 50-tal osv. 
 
 
5. Är ju diplomerad massör nu men kommer även gå raindrop-utbildningen så snart bär det av mot Götlaborg igen.
 
 
6. Grotesco-gänget har satt upp nån form av teaterrevy i Stockholm som jag måste se om det så är det sista jag gör. Stockholm blir det hur som helst inom kort med min främsta vapendragare.
 
 
7. Sy någon form av hittepåmedeltidsdräkt och gå all in i Sveriges utbud av medeltidswhatever.
 
 
8. Läsa fotoboken jag fick i födelsedagspresent när jag bodde i Berlin men fortfarande knappt öppnat och sen fixa en massa urflippade och hämningslösa fotoshoots antingen ensam eller med folk som hoppar på tåget.
 
 
9. Promenixa en längre sträcka under en lite längre period, kanske på skåneleden, kanske i europeiska berg. Väldigt obestämt förutom att sol är beställd.
 
 
10. Lära mig ryska nog för basic vardags/resesnack. Hur svårt kan det va? Privjet!
 
1 Candy:

skriven

Hej och supertack! Oooohhhhhh en så bra idé och oooohhhh så avundsjuk jag blir! Ha det alldeles supersupersuperkul! Alltså med tanke på hur du beskriver dig låter Hollywood som perfekt för dig <3 Gå såklart ut på Rainbow på Sunset Strip, gärna sent och gärna en helg. Åk till fashion district Downtown för att botanisera i både kläder och tyger och "pyssel", gå runt på Melrose och butikerna där (massa second hand), finns flera raw food ställen så gå dit för bra mat. Vill du se bra burlesque så gå till Monday Night Tease, de har klubb varje måndag. Whole Foods såklart... Du kommer älska den butiken:D Finns så sjukt mkt bra grejer i LA, åk till Venice givetvis också.. Och ha det alldeles alldeles underbart och kan jag vara din guide på något sätt under resans gång så hör av dig!

Kommentera här: