Nuvarande 100 mål och drömmar

Förra september gjorde jag ett inlägg om mina hundra största drömmar och mål och igår kväll läste jag igenom listan. Knappt hälften av sakerna vill jag fortfarande göra, nästan tjugo har strukits, tre är avklarade och resten på drygt trettio känns tveksamma. Intressant hur mycket som kan ändras på ett år. Tänkte att jag tar och uppdaterar listan, tryck på första bilden här under för att komma till den förra.
 
1. Studera filosofi
 
2. Bo i Skottland
 
3. Bo i Finland
 
4. Utveckla och lansera en app
 
5. Skriva och släppa en bok
 
6. Resa längs transsibiriska järnvägen eller åka på flodkryssning genom Ryssland
 
7. Resa i östra USA
 
8. Besöka Napa Valley
 
9. Plugga till något inom psykologi eller coachning
 
10. Öppna second hand
 
 
11. Köpa gård och ha projekt
 
12. Anordna ett event t.ex. countryfestival
 
13. Åka på rysk språkkurs
 
14. Lära mig franska
 
15. Lära mig arabiska
 
16. Öppna ett bibliotek
 
17. Öppna nischade resortbyar
 
18. Föreläsa
 
19. Besöka Israel
 
20. Göra sminkspeglar
 
21. Odla egna kryddor/grönsaker
 
 
22. Samla in kläder med flyers
 
23. Bli duktig på aktier/fonder
 
24. Gå en kortare make up-kurs
 
25. Laga mat veckovis från olika länder
 
26. Besöka Umeå/Vasa
 
27. Jobba ännu en skidsäsong i alperna
 
28. Lära mig snickra/bygga
 
29. Lära mig basic om bilar
 
30. Vara med på medeltidslajv
 
31. Tatuera vänstra armen
 
32. Göra om en hel kollektion kläder
 
33. Besöka Nya Zeeland och jobba på gård
 
 
34. Ha/jobba på kattpensionat
 
35. Driva självkänsleläger för unga tjejer
 
36. Hyra del av hus i Grekland under någon/några veckor
 
37. Ha äventyrsbussresor
 
38. Lära mig åka snowboard bättre på skidresa med vänner
 
39. Göra fler photoshoots
 
40. Börja med skytte igen
 
41. Gå till affären och endast köpa de varor man aldrig tidigare lagt märke till
 
42. Utbilda mig inom utredningskriminologi
 
43. Besöka Chesky krumlav, Tjeckien
 
44. Gå minst fem sträckor på skåneleden
 
45. Anordna ett swap-event
 
46. Göra en receptpärm från Scandinavian wellness-bloggen
 
 
47. Bo i minst tio olika länder
 
48. Jobba inom tullen
 
49. Åka lång linbana/rodelbahn
 
50. Anordna bakluckeloppis
 
51. Springa ett helt lopp utan att få ont i knäna
 
52. Göra yoga regelbundet
 
53. Bjuda mina föräldrar på en resa
 
54. Prova nya sporter
 
55. Besöka många gamla fina slott
 
56. Jobba med folks privatekonomi
 
57. Besöka Japan
 
58. Besöka norska fjordar
 
59. Besöka Cannes och Nice, Frankrike
 
60. Kunna tjäna pengar på min andra blogg "vegotestaren"
 
 
61. Ha ekonomi så jag kan spendera mer på mat, både att laga själv och äta ute
 
62. Bli bättre på ledarskap
 
63. Jobba som stylist
 
64. Jobba på lager
 
65. Hyra stuga uppåt landet vid sjö och bara njuta
 
66. Vara med på ett riktigt ordentligt midsommarfirande typ hembygdsgård i Dalarna
 
67. Läsa fler intressanta och inspirerande böcker, gärna psykologi, självbiografier och ekonomi
 
68. Åka och simma/basta oftare
 
69. Införa vanan att ta dagens outfits, gärna med stativ när jag har ny systemkamera
 
70. Åka till New York för äventyr, mat och second hand-shopping
 
71. Börja skriva brev och skicka vykort oftare
 
 
72. Prova att plocka druvor på vingård
 
73. Göra vegansk glass med ovanliga smaker
 
74. Prova att jobba på hotell
 
75. Prova att ha eget företag inom flyttstäd och fönsterputs
 
76. Anordna speed-dating
 
77. Anordna klädbytardag på större ställe som bibliotek
 
78. Skaffa lägenhet att ha som bas
 
79. Klä mig veckovis efter olika årtionden, gärna 40- och 60-tal
 
80. Gå på fler revyer, gärna på Fredriksdalsteatern
 
81. Återvända till försvaret på ett eller annat sätt
 
82. Färga håret kopparrött
 
83. Klippa lång page och äga en locktång
 
84. Jobba på resebyrå
 
85. Engagera mig mer i att leta gamla övergivna byggnader
 
 
86. Åka till fler krigshistoriska platser i Europa
 
87. Bli bra på företagande
 
88. Vara konfirmandledare igen
 
89. Bli bättre på att komma igång med saker
 
90. Åka på längre cykelresa i Sverige
 
91. Bygga en hinderbana och klara irländska bordet
 
92. Åka på kajaktur med tältövernattning och grillning
 
93. Övernatta i vikingainspirerat hus
 
94. Övernatta i storslaget hus byggt mellan två träd
 
 
95. Äga sjöbrygga med bastu och pool
 
96. Spela in fler filmer
 
97. Bo på ort där det finns stor frukt- och grönsaksmarknad på torget
 
98. Gå på många bär- och svampplockarturer
 
99. Bli bekvämare med att prata inför människor
 
100. Bli mer optimistisk och landa i mig själv

Kommentera här: