Långliftning och fullt schema

Kan även passa på att berätta om hemresan från Norge. Bestämde mig för att inte stanna eftersom jag inte hittade tillräckligt roliga jobb så jag liftade neråt och fastnade precis innan Sverige. Lyckades till slut ta mig vidare, ett par kilometer över gränsen. Stod sen vid en påfart till motorvägen och kom vidare till en mack där det var totalstopp. Och det började bli mörkt.
 
Tog säkert en timme innan jag fick ställa mig vid påfarten och fick lift med en tjej och hennes morbror i samma ålder från Syrien. Hon tyckte inte jag borde utsätta mig för någon risk med mörkret och bjöd med mig hem till sin familj. Hon var tjugosju, gift och hade två bart på elva och nio. Så vi satt och drack te, kollade på barnkanalen och försökte prata svenska. Sen åt vi skitgod syrisk mat, har seriöst aldrig ätit en så god sallad och så gott ris förr.
 
Sen satt jag och tjejen uppe ett par timmar och pratade innan vi gick och la oss. Dagen efter fortsatte liftandet ut från Hunnebostrand tillbaka till E6:an och efter säkert sju olika förare var jag framme.
 
I fredags var det sen fest hos Sessan, hej Sessan! Sofistikerade spel, inte lika sofistikerade spel, dans, det klassiska åket ner för trappan på soffkudde där minst en person alltid slår ihjäl sig. Sen gick alla hem utom Sessan och Jocke som gick och badade haha.
 
Imorgon blir en mycket fullspäckad dag!
 
Protest mot att det ska snöa imorgon, bild tagen för precis ett år sen

Kommentera här: