Midsommarförkylning

Hade filmkväll hos André i förrgår och vaknade nästa dag genomförkyld. På midsommar. Så efter en promenad och parkhäng stack jag till stan och lagade julmat. Snackade med Louis om det för några veckor sen i Stockholm, att midsommarmat egentligen är rätt meh och att det inte räcker med att äta julmat en gång om året. Så jag ställde mig och gjorde vegansk jansson och vörtbröd som åts med senapsillssås och vegetariska prinskorvar. Spenderade sen kvällen åt att kolla på bring it on och letters to Juliet. Älskar båda filmerna, brukade kolla på bring it on som tonåring och idag älskar jag Kirsten Dunst karaktär ännu mer än då, för att inte tala om Missy och Cliff. Jag och en högstadiekompis inspirerades av filmen till den grad att vi bokade upp aulan att öva cheerleding i, vilket snabbt dog ut eftersom vi var allt utom graciösa. 
 
I morse vaknade jag vid sex-tiden med hela ansiktet svullet från en bihåleinflammation. Fick gå igenom alla tänkbara huskurer under två timmar innan jag somnade om sittandes i sängen fram till ett. Känner mig helt färdig, kan inte minnas senaste gången jag var såhär sjuk. 
 
 

Kommentera här: