Förkyld vecka

Är tillbaka i Oslo och börjar bli frisk från förkylningen. Var helt utslagen ett tag och bara låg på soffan men igår stack jag, Linn, Samir och Alex på ett stort klädbytarevent på huvudbiblioteket. Man fick ta med sig upp till sju plagg och när allt lagts ut på borden fick vi börja fynda bland grejerna. Blev ju kaos direkt. Hundratals tjejer runt fem bord. Chansade på de flesta plaggen, kom hem och testade grejerna och allt satt bra. Hittade bland annat ett perfekt par svarta byxor jag letat efter sen mina gamla favoriter försvann på greyhoundbussen. 
 
När jag sen satt och klippte om längden på en klänning hörde jag något krafsa, tittade upp och fick syn på en söt liten husmus. Gulligt.
 
Och nu ikväll stack jag ut en runda med Alex och Samir vilket inkluderade en snabb ryskalektion där det tydligen är skillnad mellan "schhh" och "schhh". Lagade sen matlådor fram till nu. 
 
Lägenhetens sista roomie är tillbaka från sin resa så jag sover på soffan. Imorgon blir det vidare jobbsök!
 
 

Kommentera här: