4 timmars arbetsvecka

Läser en bok just nu som på många sätt är helt fantastisk. Jag ifrågasätter en del punkter men författaren har många bra poänger och tvingar att ta beslut.
 
Hade inte väntat mig att innehållet skulle vara ens i närheten av vad det var. Det lät som ett ganska enkelspårigt tema men går igenom steg för steg hur du behöver göra för att maximera ditt liv. På många sätt lever jag redan efter liknande tankesätt och kan därför inte relatera till de flesta exemplen, men andra bitar visar en vägen.
 
Mina invändningar till boken so far är hans sätt att nästan fuska sig till framgång. Hans lösningar är inte sällan att lägga över ansvaret på andra. Klart man får mer tid över då. I början av boken nämnde han även tekniken gällande hur han blev mästare i boxning: genom att leta kryphål, inte genom träning eller skills. 
 
Men jag har suttit med näsan i boken i flera dagar nu och egentligen är den boken precis vad jag behövde just nu. Om det finns en bok jag skulle rekommendera alla att läsa, eller iallafall alla som vill saker men behöver en knuff, så är det den här.
 
 

Kommentera här: