Trettio i månaden

Har nu infört ett boklåneförbud. Läser orimliga mängder böcker och har snart sållat ut hela biblioteks läsvärda sortiment. Har i flera år sagt att jag vill läsa mer men nu ligger jag på ett genomsnitt av en bok om dagen. Det är ungefär trettio i månaden. Jag kan inte läsa trettio böcker i månaden. Eventuellt hade jag kunnat ta över "vem vet mest" efter Rickard Olsson men det är jag nog för tramsig för. Dessutom hetsläser jag bara de böcker jag egentligen inte vill läsa men ändå kunna något om, vilket gör mig stressad. Har fram till nu läst om bland annat jantelagen, Lena Dunham, kronprinsessan Victoria, amerikansk politik, rockabilly, nordisk mytologi och om Micael Dahlén som införde fyrtio nya vanor under lika många veckor.
 
Är inne på slutspurten för jobbet nu vilket innebär att man bara jobbar tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Ska försöka lära mig något av tidigare nämnda Dahlén och införa vanan att träna.
 
Har börjat kolla på "vem bor här" och blir ofta löjligt inspirerad av folks hem. Tror även att jag har bestämt mig för vart jag själv hade velat bosätta mig framöver. Helgen blir förhoppningsvis full av loppisar, och sovmornar.
 
Och på tal om böcker, kan rekommendera alla att läsa den här

Kommentera här: