Mätt på att resa

Vilka otroligt intensiva tio dagar det varit. Vi har hunnit med Grüsow, Magdeburg, Nürnberg, Würzburg, München och Hitlers örnnäste utanför Berchtesgaden i Tyskland. Innsbruck i Österrike ner till Bolzano, Verona och Venedig i Italien. Åter Österrike och Wien, en kort tur bort till slovakiska Bratislava, en massa tjeckisk landsbygd och sen sträckkörning tillbaka till Sverige inklusive två timmars färja till Danmark. 
 
En av dessa nätter har spenderats på hotell och resten på luftmadrasser med två tjocka täcken i bilen. Förvånansvärt bekvämt faktiskt, den enda skillnaden är väl att när man vaknar får man ställa sig upp och ner med en plastflaska vatten och köra en sporadisk dusch i nåt buskage. 
 
Vi skulle ha varit ute i nästan två veckor till men min stressnivå steg nåt vansinnigt av hela bilsituationen. Det som förvånade mig mest med resan och som jag aldrig trodde jag skulle känna var en oerhörd resemättnad. Hela grejen. 
 
Kom hem till svar om att företaget godkänts så jag ska försöka jobba med att få ihop allt inför sommaren. Kan nog behöva de månaderna för att smälta allt och inse i vilken riktning jag verkligen vill gå från och med nu. 
 
 

Kommentera här: