Har hänt ska ske

Åh shit vad trött jag är! Ska strax börja packa in i bilen för de kommande tre veckorna men tänkte göra en snabb uppdatering. 
 
I torsdags tog jag bussen bort till Lönsboda och tänkte lifta därifrån för att hälsa på Frida. Få bilar, snabba hastigheter och svåra stoppmöjligheter gjorde att jag antagligen gick minst åtta kilometer på femmilssträckan österrut. Var dock skitbra väder så jag kunde inte klaga. Kom fram och insåg att jag glömt vilket hus dom bodde i, sprang runt i minst tjugo minuter innan en granne kunde identifiera Fridas pojkvän efter hårlängd. Stack sen ut på en långpromenad med Frida i ett par timmar som slutade med smoothie på campingbryggan. Liftade sen tillbaka och lyckades hitta en som skulle hela vägen. Störtskön kille med väldigt härlig energi som jag hann diskutera allt möjligt med innan vi var framme.
 
I fredags fortsatte liftandet upp mot Tranås där jag inte varit sen jag flyttade för precis fyra år sen. Det var väldigt speciellt att vara tillbaka, känns nästan som det var ett annat liv men nu var det snarare bara mysigt att se allt igen. Stack bort till Erik. Fuji dök upp och senare en av deras kompisar jag aldrig träffat förr. Vi stack och köpte chips på ica innan en av de bästa filmerna jag sett på mycket länge. Den nya "room". Man blir alldeles tagen både av storyn och skådespeleriet. Vi satt sen och snackade lite gamla minnen resten av kvällen.
 
Igår var det Smålands längsta loppis i staden så jag och Erik tog ett varv eller tre. Dock var det skitkallt så det enda jag köpte förutom nagellack och en klänning var mössa och halsduk... Sen började resan hem igen. Folk var inte pigga på liftare någonstans. Började vid halv två på eftermiddagen och var i skåne vid nio på kvällen. Sista bussen hade gått så mormor fick köra och hämta mig. Vi packade ihop allt där jag varit de senaste veckorna och körde söderut. Var här vid elva, lagade vegetarisk tacos och kollade på vad jag trodde var repris av poängräkningen i melodifestivalen men visade sig vara the real deal. Fick där även reda på att låten som alltid spelas på radio var Sveriges bidrag. 
 
Nu blir det frukost och packning, bloggandet kan bli lite glest den kommande tiden.
 
 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag trodde inte att det gick att lifta längre - ingen plockar upp mig. Jag är la för ful eller ser för farlig ut!

2 Lili:

skriven

Snygg bild och vilken härlig berättelse! Blir så pepp på att lifta nu!

Kommentera här: