Sacramento

Skriver det här i tröttaste skicket möjligt. Vi drog till Sacramento igår för deras skivinspelning och efter minigolfspelande där jag kom sist och airhockey där jag spöade alla drog vi till världens mest amerikanska diner Dennys för kvällsmat. Vi hade sen ett motellrum bokat där vi alla såg fram emot att gå och lägga sig. Ja, en av oss bidrog omgående med urgrundernas vrålsnarkning i så löjlig ljudfrekvens att vi andra fick återkommande skrattattacker. Vi satte i öronproppar, musik i hörlurar, satte igång teven och fick återigen skrattanfall då det inte bara lät från snarkningen utan nu även bländade allihop. Dessutom hade dom dubbat med fel röst på tvn som gjorde allt så mycket bättre. Vi fick nånstans mellan två och fem timmars sömn innan klockan ringde och vi drog ut till studion hemma hos en kille de spelat in skivor hos tidigare.
 
Så medan de spelade in under dagen stack jag in till centrum och hittade Sacramentos old town full av folk. Hann gå i en godisaffär, en liten butik med science fiction-prylar och en gammal skola innan jag stoppades av en kille som gillade min väska. Vi snackade en stund innan han bjöd mig att sitta ner med honom och hans kompis. De var båda hemlösa men nöjda med det och vi snackade resor, människor och musik. Vi drog sen till en bro och vidare till en byggnad lik vita huset innan jag stack tillbaka till studion en halvtimme utanför stan. Vi stannade sen för sushi innan tvåtimmarsturen tillbaka till Reno.
 
Vi är nu hos Evans föräldrar eftersom vi alla ska ut på påskutflykt imorgon. Vi är båda äntligen friska. Idag är det precis ett år sen jag hyrde bilen från Los Angeles och drog österut mot Grand canyon, känns både som ett halvår sen och fem år sen. Märkligt mycket som hänt på bara ett år.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: