My kind of fun

Så nu var det bestämt, jag tänker lägga minst en timme om dagen på ryskainlärning. Satt i uterummet idag medan regnet smattrade mot taket och översatte ord för ord på google translate. Det var bannemej enklare än att sitta med boken som nu råkar vara på vift. Är inte helt hundra på hur man uttalar ett par av bokstäverna eftersom det är en tolkningsfråga i skrift. "Uttalas som.." är inte helt precist med tanke på olika dialekter men det lär väl finnas något på youtube om det. Så målet är att göra detta fram till sommaren och då se på vilken nivå jag ligger. I bästa fall kan jag både läsa, skriva, prata och förstå bra nog för att skippa språkresan och bara åka över som turist ett par veckor. Jag tror det är hörförståelsen som kommer vara tuffast men å andra sidan hände något magiskt i Österrike när jag en dag satte igång Rammstein i liftstugan och snabbt fick stänga av igen eftersom jag förstod vad han sjöng. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha kunskapen till men det här är my kind of fun, på en fredag.
 
 

Kommentera här: