Fem eller tre saker

5 saker jag brukar säga

Vafalls
Men hallåå där, med mycket menande ton ala Filip Hammar
Ikke sant
Det är samma sak
Satfläsk

5 saker jag brukar drömma om nätterna

Har ingen som helst röd tråd i mina drömmar så här är de fem senaste:
  • Åkte till Stockholm med några kompisar och pratade i telefon med en gammal klasskompis under tiden som berättade att hennes katt hoppade upp på en stenmur. Vi åkte sen spårvagn och när vi köpte biljetter för tjugo kronor ingick ett litet middagsbord med fisk som satt på en pinne.
  • Jag gick i skogen och fick för mig att jag skulle åka till forna Tjeckoslovakien så jag tog tåget och gick av i en liten by. En tjej tog med mig till ett varuhus fullt med knähöga strumpor och sen fick jag jobb på byggnadens balkong med österrikisk look men sen var jag tvungen att åka hem.
  • Blev vän med Lasse Kronér på en festival där alla sov i raka led på liggunderlag men han var tvungen att dra då han var tågkonduktör. Jag och några kompisar skulle sen åka nånstans men jag hade inte packat så jag fick springa in i en lägenhet men glömde tandborsten tre gånger. Gick sen vilse och hamnade på en S-bahnstation i Tyskland med en dam som ville hjälpa till så vi tog tåget men åkte fel så hon bjöd på en varm muffin med daim. När vi kom tillbaka hittade hon sin man som var senator.
  • Jag var på en flygplats men bestämde mig för att inte åka så jag sprang iväg in till en byggnad som såg ut som Barcelonas keramikstil men allt var av lera. Hoppade in genom ett fönster för att komma till tjejernas toalett och gömde mig då Kevin från backstreet boys jagade mig. Han övertalade mig till slut att ta ett privatplan för att åka och sjunga i ett annat land.
  • Var ute på en äng och träffade en pojke som bar på en sten då den representerade hans mamma. Jag kastade iväg den och vi gick förbi en kyrka. Då kom en romare ståendes på en gammal vagn dragen efter en häst och tyckte vi såg misstänkta ut. Men då hamnade jag i Visby på kvällen nån gång under 70-talet och gick för att äta med några främlingar. Hittade massor med tjugolappar på marken när vi gick över kullarna. Hängde resten av kvällen med Alexander Bard.

5 saker jag gillar

Civilkurage
 Loppisar
 Historia
 Äventyr
  Filmer med Christoph Waltz och Amanda Seyfried
 
 

3 saker jag blir lugn av

Satyricon
Prata i telefon med Adrian
Dra ut och springa eller träna

 

 

3 saker jag gjort den senaste veckan

Bastat och skjutit med Linus och Sessan
Lärt mig namnet på alla länder och vart de ligger
Firat nyår med det fantastiska högskolefolket

 

Kommentera här: