14 - Thailand

Har haft sjukt kul i detta land. Åkte dit första gången med en gammal klasskompis och vi hade två helt galna veckor. Vände på dygnen, åt frukost klockan fyra på eftermiddagen, lärde känna alla som jobbade i vår favoritbar, hängde med britter, gick på gatufester, lekte, dansade, upptäckte städer och öar, åt pannkakor, utmanade varandra genom en bok med samma namn, sprang från tsunamivarningar i full panik, jagade möss på hotellrummet mitt i natten, spelade biljard, tog nattdopp i havet och oändligt mycket mer. Kunde verkligen inte ha bett om en bättre första resa efter studenten.
 
Åkte tillbaka till en ö i samma område några år senare och volontärarbetade på ett animal shelter. Hade väldigt kluven känsla när jag var där. Hamnade i bråk med några och blev skitbra vän med några. Orkade inte allt drama så jag slutade efter några veckor men det kändes okej. Drog tillbaka till byn från förra resan och letade upp de gamla godingarna från favoritbaren som nästan alla nu gjorde andra saker. Träffade lite folk på hostellet och drog en kväll med en av dessa till en glass/tatueringsbar där favoritbartendern numera jobbade. Slutade med att både hon och jag tatuerade oss. Hann även med ett kort stopp på phi phi-islands innan hemfärd. 
 
Älskar landet, festerna, människorna, stränderna och alla minnen men jag har alltid en fruktansvärd hemlängtan när jag är där, det känns så långt bort. Så stort och övermäktigt. Men det kommer helt klart bli fler besök.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: