En herrans massa Norge

Jag älskar när allt är såhär hektiskt. Göra saker i full fart och få en liten stund till återhämtning. Kom hem för några timmar sen efter fem hela dagar i Norge. Först stack jag och mormor till våra släktingar i Fredrikstad. Vi var där rätt mycket om somrarna fram tills jag var fjorton och jag lekte särskilt med dottern till en nästkusin. Sov över där rätt mycket och vi åkte ut med deras båt, kollade på film, flätade varandras hår, hittade på en massa bus, frågade russ efter deras kort och träffade en massa andra från släkten. Minns att mormor sa att jag hade över trettio nästkusiner från Norge varav de flesta bodde i Fredrikstad och lägger man till deras föräldrar, barn osv så blir det en hel drös.
 
Därefter liftade jag till Oslo vilket bara är ungefär tio mil därifrån. Spatserade runt och insöp denna älskade stad tills Samir slutade på jobbet och the adventure began. Första kvällen lagade vi sojaköttbullar med potatismos och drack seriösa mängder shots som smakade sura äpplen. Därefter blev det en tur på byn där vi nästan hamnade i slagsmål med ett gäng homofober och satte oss sen längst ute på Aker brygge och tittade på utsikten. 
 
I lördags stack vi ut på byn och kollade läget. Från Grönland till kungahuset och till en park där vi tog en massa bilder. Sen lagade Samir sin paradrätt, vi spelade spel och kollade på Patrik 1,5. Därefter stack vi till det obligatoriska rock in och drack tequila i mängder. En av de gamla rävarna från min tid kom dit och vi stack på efterfest hos honom. Så kul kväll, en massa dans och sen målning av en tavla som blev förskräckligt ful. 
 
Morgonen igår började med att vi kollade på klipp med Morgan och Ola-Conny, följt av en lång promenad från efterfesten tillbaka till stan med Samir. Liftade sen till Fredrikstad och körde därefter söderut med mormor. Kom hem till henne vid halv elva och somnade omedelbart.
 
Idag var jag hos tandläkaren. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: