Det kunde varit värre

Ännu en vansinnigt hektisk dag har flugit förbi. Började med att göra frukost för att sen börja med bokföringen. Kom så långt som att jag skulle stänga häftmaskinen och häftade in ett stift i tummen. Hade scones i ugnen så med äggklockan i handen sprang jag genom häcken in till grannen och berättade om mitt ärende i en kanske lite uppjagad ton. Klockan ringde, jag sprang tillbaka till ugnen, ut med plåten med andra handen, tillbaka till grannen. De hällde på sprit och bände ut den med en tång. På med plåster och tillbaka till frukosten. 
 
Dagen fortsatte sen med en bussresa till en närliggande by och en spruta i armen. Tillbaka till stan. Cyklade hem, lagade vegetarisk köttfärssås med pasta, fixade en massa inför helgen. Stack sen till tandläkaren för att laga ett pyttehål, var livrädd men fick bedövning och tandläkaren var skitrolig. Det tog tjugo minuter men efteråt darrade jag så mycket att jag knappt kunde resa mig. 
 
Nu ikväll har jag lyssnat på en massa nostalgisk musik från fem år tillbaka, städat klart rummet, färgat håret röd-lila som tillsammans med det turkosa mer blev.. brunt med röda skiftningar? Får kolla noggrannare imorgon. 
 
Inatt drömde jag något om en massa höga metallställningar i en skog och en gädda i ett rör som kunde bli arg. Och något om en liten asiatisk tjej och någon jag umgicks med och en lägenhet. Mycket oklart. 
 
 

Kommentera här: