Rekommenderade filmer

Jag kollar på ungefär femtioelva filmer i veckan eftersom Evan jobbar, så mycket så varje tisdag drar vi till biblioteket och lånar filmer helt gratis. Mina senaste favoriter:
 
 
Lucy - handlar om en tjej i Asien som blir lurad till ett uppdrag och får ett paket droger inopererat i magen som börjar läcka. Resultatet är att procenten av hennes hjärna som används långsamt stiger. Filmen handlar sen om hur det påverkar henne. Väldigt imponerande skådespelat av Scarlett Johansson.
 
 
The pianist - Adrien Brody stegade in på min skådespelartopplista efter jag såg "Oxygen" men att jag inte sett pianisten förrän nu är ett under med tanke på min krigsfilmsnördighet. Han är en så speciell och udda person i sig att han inte behövde säg mycket för att göra ett stort intrycki filmen. Jag njöt av varenda lägenhet, gata, resväska och byggnad som visades i filmen för det var så välgjort att det likaväl kunde varit 40-talets faktiska Polen som visades. Filmen handlar om en familj under tiden när Warsawa-judarna skickades in i ghettot och hur de sen fördes vidare med tåg till koncentrationslägrena, men en man fick möjlighet att fly och slippa tågresan.
 
 
Änglar och demoner - det finns få skådespelare jag gillar i alla filmer de medverkar i men Tom Hanks är en av dom. Jag visste att den här filmen var stor men jag trodde inte den skulle vara såhär bra och genomtänkt. Vissa filmer önskar man att man kunde se för första gången igen. Hanks spelar en expert som blir inkallad till Vatikanstaten när denna hotas att sprängas och därefter upptäcker de ledtrådar runt om Rom för att hindra explosionen.
 
 
Chernobyl diaries - otroligt bra men otroligt obehaglig film om en grupp ungdomar som åker med en reseguide från Kiev till Tjernobyl men stannas vid gränsen och nekas inträde. Guiden tar en gömd väg in i staden och får en heldag i området men blir fast för natten och då börjar det bli sjukt äckligt.
 
Uppdaterar gärna om fler filmer ifall ni är intresserade?

Kommentera här: