Befogat hat

Jag har det supermegabra här i LA och kommer blogga om det mer vid tillfälle, men nu känner jag mest att jag behöver skriva av mig om något annat innan jag exploderar.
 
 
Jag spårar snart på nio av tio män jag möter. Jag känner mig aldrig trygg och jag känner sällan att jag kan va mig själv för jag tvingas till att vara avvaktande och på helspänn varje gång jag går ut. Killar tror att catcalling är en komplimang men för oss tjejer är det ett nytt alarm om att aldrig bli för bekväm. För det stannar sällan vid ord. Och om det gör det, hur vet jag vem som kommer gå längre och på vilket sätt? Han kommer aldrig få skulden, jag har alltid mig själv att skylla. I ett patriarkat. På tio dagar har jag inte gått en enda av dessa utan kommentarer som "hey girl, where are you going", "cute girl with the backpack, oh you can't even answer me", "damn", "you dropped your smile" osv osv. Och den som inte fattar att det får en att känna sig otrygg är dum i huvudet.
 
 
Jag har även under dessa tio dagar blivit förföljd av en man genom ett kvarter som krypkörandes efter mig försökte få mig att hoppa in i hans bil, fått ett utflipp på någon jag trodde var en kompis som påstod att jag inte vet hur det är att vara man och han hade inte haft sex på länge och jag kände mig fångad och han tog på mig trots upprepade tillsägningar att backa. Det som räddade mig var att han "inte är typen som sliter någon av dom kläderna eftersom han inte vill ha en prick i registret när han söker in till att bli polis." Fick totalt spel och skrek väl valda svordomar. Ingen rör mig mot min vilja. Grät och skakade om vartannat när jag kom därifrån. Jag blir även tillsagd hur jag ska göra, vart jag ska vara och på vilka sätt jag ska förhålla mig till detta, för "sånt händer hela tiden".
 
 
I Sverige är det inte lika utbrett förutom bland alkoholpåverkade människor men här är det en jävla epidemi av retards. Säg aldrig åt en feminist att inte vara arg och inte hata för det här systematiska förtrycket från män gör en inte bara skrämd utan även vanvettigt jävla svinförbannad.
 
 
 

Kommentera här: