Rumänien

Kvällen igår vägde upp större delen av Ukraina-upplevelsen. Snackade med sänggrannen om konstiga platser och konstiga hus att bo i till vi båda låg och asgarvade. Försökte sen sova men fick plötsligt typ fyra affärsidéer i huvudet samtidigt och rusade mot anteckningsblocket. Fick gå en runda på hostelet till tre på morgonen  innan jag äntligen kunde somna en halvtimme senare. Värt att tillägga är att jag gick och la mig klockan elva. I morse vaknade jag och de jag hängt med de senaste dagarna typ 05.45 för att ta bussen till Rumänien. Tyckte det kostade lite onödigt mycket, så jag sa förväl och liftade till gränsen. De stämplade passet och sa på den ryskaste brytningen möjligt "good luck" innan jag faktiskt fick god tur och liftade vidare med en som gränskintrollanterna rekommenderade. Denne rysktalande rumän körde mig sen hela vägen till tågstationen i Suchava där jag sitter nu och väntar på tåget till Bukarest. Med interrail kostade platsbokningen åtta spänn. Ikväll blir det reunion med Håkis och sen kan allt hända!
 
 
1 Louise:

skriven

Vilken fin blogg du har! Kika gärna in på min och berätta vad du tycker om min blogg, om det är något som du tycker ska ändras eller något :)

Kommentera här: