26 - Ungern

Budapest är okej. Det är nog den typen av stad man måste skapa sig en helt egen bild av och hur man sen anser Ungern vara baseras på vart man hamnade, vilka man umgicks med och vad man gjorde. För själva staden finns inte mycket att klaga på, men för min smak var den lite för anonym. Det går att hitta billiga hostels i mysiga miljöer, det finns massor med barer, fin natur och en flod som delar upp staden i Buda och Pest. 
 
Jag skulle rekommendera att promenixa upp till the liberty statue på en kulle i västra delen av stan. Lagom svår aktivitet med utsikt över hela stan. Särskilt fint kvällstid. Det är inte i Ungern det festas på de mest brutala sätt men den som gillar att gå ut under lite lugnare former kommer finna många guldkorn. Det är generellt en öppen och vänlig atmosfär i staden. Full med second hand för den som gillar att shoppa begagnat. 
 
Jag tror anledningen till att Ungern ändå hamnar så långt ner på listan är att jag inte har mer att berätta än så. Landet gjorde inget speciellt starkt intryck på mig.
 
 

Kommentera här: