10 saker ni inte visste om mig

1. Jag har sminkat mig kanske tjugo gånger per år sen jag var typ sjutton. Har aldrig använt foundation, ögonbrynspenna, puder, kindbensgrejs eller underlagskrämer och vet över huvud taget inte hur man skulle applicera något av detta eller i vilken ordning. Går upp på morgonen, kammar håret, sköljer ansiktet, klart. Ett stort extra blir ju hur mycket längre sovmorgon man får.
 
2. Jag älskar att se saker bli rengjorda typ bilrutor eller fönster där man använder en skrapa.
 
3. Det enda som kan lugna ner mig när jag är riktigt stressad är ett fåtal låtar med Finntroll och Satyricon.
 
4. Ett av mina drömjobb idag är att jobba på en ungdomsmottagning.
 
5. Jag har helt eller delvis haft hårfärgerna svart, brun, blond, röd, rosa, blå, grön, lila och orange. Inklusive tuppkam, och när jag var tonåring klippte jag bara håret själv. Next move är att klippa lugg.
 
6. Mina idéer till projekt kommer alltid plötsligt och där jag minst anar det. Som på ett café i Warsawa, när jag var ute och gick i Wien och ofta när jag gått och lagt mig eller vaknar av en idé i en dröm som jag måste rusa till anteckningsblocket för att skriva ner.
 
7. Om jag haft omåttligt mycket pengar hade jag försökt bygga en portabel squashhall och sen försökt rädda världen med början på djuren.
 
8. Jag skulle sjukt gärna vilja se die Antwoord live bara för att jag hört att deras framträdanden är galet bra.
 
9. Mitt tålamod är ganska kort så jag gör ofta nitton saker samtidigt, tröttnar och går till nästa för att plötsligt hitta tillbaka till första grejen och fortsätta där till tålamodet tar slut på nytt.
 
10. När jag köper en tidning för underhållningens och sysselsättningens skull väljer jag de där det är svåra uppgifter att lösa eller historiska tidningar, sånt som bara gamlingar läser.
 
 

Kommentera här: