Jag klarade det

JAG KLARADE DET! 
 
I torsdags var en kollega sjukanmäld på den första rundan jag hade uppläring på i september när jag fick jobbet, så jag kastades in att ordna upp det stora köpcentret på rutan och det var förvånansvärt skitkul! Tiden bara flög iväg och igår dansade jag ut ur byggnaden ala amerikansk musikal när jag fick reda på att mitt sista jobbpass skulle bli på samma ställe. Hittade femtio spänn i en parkeringsautomat, körde en av de få bilarna med blinkande lampor på taket och blev jagad fram och tillbaka nere i garaget av vilsna shoppare som ville ha svar på precis allt. 
 
Kom tillbaka och lämnade uniformen och korten och fick en hemlig lapp innan jag skickades iväg med väl valda ord om att jag när som helst får tillbaka jobbet om jag ångrar mig. Och mina kollegor är alldeles underbara, hade velat gå på personalmöte varje dag. Till och med omgivningen har varit trevliga. Folk som kommit till bilen innan man hunnit skriva ut boten har kramats och bjudit på godis och till och med de som blivit bötfällda har önskat en fin kväll utan ironi. Eller att önska någon en kväll utan en ironi är mer av en förolämpning men ni fattar. Människor har skämtat, småpratat och lett, och fler personer har undrat över hur ofta man möter otrevliga människor än de som faktiskt betett sig illa, vilka jag kan räkna på en hand.
 
Öppnade brevet på vägen hem där det längst ned stod "Jenny er en positiv og utadvendt person som har fylt stillingen parkeringsbetjent på en tilfredsstillende måte." Är euforiskt tacksam över den här jobberfarenheten.
 
Har städat lägenheten hela natten så jag nu kan ägna resten av tiden i Oslo åt att bara glida runt i den här mysiga bubblan och få ut så mycket som möjligt av sista dygnet. Sista dygnet, wow.
 
 

Kommentera här: