Nyårslöften

Älskar nystarter och vilken är väl bättre än ett nytt år?
 
  • Ska sluta äta sötsaker igen. Blir väl sjunde året totalt men har ätit godis i några år nu.
  • Mer ekologisk mat. Såg nyligen ett klipp om ekologisk/icke ekologisk mat, kan rekommenderas. Blir bara ekologiskt så långt det går nästa år. Dessutom närodlat eller rentav egenodlat. Finns även en fantastisk bok vid namn "kärnfrisk familj" jag kan tipsa alla att bläddra i. 
  • Vill åka på fler äventyr i Sverige. Har aldrig varit längre norrut än Åre men vill gärna se nya platser i mellersta och norra Sverige. Även småbyar i Dalarna. Hitta gamla torp och hembygdsgårdar, se Jokkmokk och Umeå. Njuta av naturen och kanske se norrsken. 
  • Spara pengar. Tjänade ganska mycket i Norge som gjorde att jag kunde ta ett helt jobbfritt år i år men nu är det dags att starta om samma procedur. Var, hur och med vad återstår att se.
  • Lära mig vardagsryska. Har kämpat med detta i säkert åtta år nu. Kan alfabetet och cirka trettio ord/meningar men där står det still. Fick lära mig "vart" och "ursäkta" i Ukraina i somras men vafalls, bättre kan jag.
  • Sätta igång med mina två hemliga projekt. Och hemliga är dom men dom ska med på listan.
  • Börja med skytte igen. Spelar ingen roll om det är pistol, gevär eller pilbåge, det är kul ändå.
  • Äta veganskt minst tre gånger i veckan. Äter redan ganska mycket men kan bli bättre.
  • Börja klä mig efter särskilda årtionden vissa dagar i månaden. Har velat göra det här hur länge som helst men har inte hittat tillräckligt många klädesplagg och smycken. Hade äskat att klä mig mer i typ 40- och 60-talsstil ibland.
  • Gå på mer loppisar. Min favoritsysselsättning som inte blir av tillräckligt ofta.
  • Ta tag i vissa intressen. Älskar att göra film, dra på photosessions med andra och tanken på att leta gamla byggnader m.m. Ska se till så det blir av oftare nästa år.
 
Vad har ni för nyårslöften?
 
 
 

Kommentera här: