Loppisfynd

Det här har verkligen varit årets längsta dag och klockan är bara halv tre på eftermiddagen. Jag kan inte minnas hur det var att gå upp klockan sju när man fortfarande gick i skolan. Men det har ändå varit otroligt produktivt. Har städat rummet, packat upp alla väskor och tvättat tre maskiner. Har plockat ihop saker att skänka till röda korset och ett klädpaket att sälja på tradera. Har lagat lasagne på sojafärs, morötter, paprika och spenat, kollat på julkalendern, letat upp en skrivbok jag behöver, lekt med katten, laddat över bilder på hårddisken och satt in några loppisfynd på rummet jag köpte vid ett slott utanför Höör igår.
 
Och på tal om loppisfynd så har jag gjort otaligt många bra under åren. Nya saker köper jag kanske en gång om året för att jag söker något särskilt, har ett presentkort eller vill köpa något man inte kan använda begagnat men annars går jag alltid på loppis och second hand. Det tycker jag för den delen är mycket roligare. Saker är mer originella och hittas inte i flera exemplar. Särskilt när man får rota runt i spännande lådor eller precis kommer in på loppisar när de öppnat så de bra grejerna inte försvunnit än. Eller när man stiger in i en butik man märker varit noga med att inte ta in vad för nåt sorts mög som helst. Bäddat för guldkorn. 
 
En av favoriterna hittade jag i somras när jag och Evan var ute på roadtrip i Sverige och körde från Visby till Fårö på Gotland. Vi körde ut på en liten väg för att ha picknick och fick syn på en loppisskylt som tog oss ut på en liten gård där en trevlig man sålde mig en gammal skrivmaskin för femtio riksdaler. 
 
 
Och igår fick jag syn på den här gamla pigtittaren som jag känner på mig kommer passa perfekt i mitt nästa hem. Fick betala hundrasextio för den. Längtar till fler loppisar drar igång till våren!
 
 

Kommentera här: